חברת ניהול ועד בית

מה תפקידו של ועד הבית

ועד בית בבניין זה תפקיד משמעותי וחשוב לצורכי שמירה על הסדר הציבורי ואיכות החיים בבניין. ניהול מקצועי וביצוע טיפולים, ביקורות שוטפות, ניהול כלכלי נכון של כספי הדיירים ועוד.

זהו תפקיד שלא תמיד יש מי שמתנדב לעשות אותו וגם אלה שעושים לא תמיד משקיעים בו את כל מה שנדרש ואף מתפטרים מועד הבית. אנחנו בויגרופ כחברת ניהול ועד בית בתל אביב והמרכז, מציעים שירותי ניהול ועד בית ומוכנים לעשות זאת בשבילכם. נוכל לסייע באופן חלקי או מלא לבחירתכם לנהל בצורה איכותית וכלכלית את הנכס הכי חשוב לכם – הדירה שלכם. 

ניהול ועד הבית מידע נוסף

תוכן עניינים

מה זה ניהול ועד בית?

ניהול ועד בית הינו דבר הכרחי בשל הצורך לנהל סביבת חיים איכותית ובטוחה. בעידן המודרני של מבנים רבי קומות ומרובי דירות, התפקיד של ניהול ועד בית אינו תפקיד נוצץ ולעיתים קרובות אפילו כפוי טובה.

חברי ועד הבית מוצאים את עצמם בדילמה בה הם נדרשים לדאוג לאינטרס הציבורי של הבניין ומצד שני, לשמור על יחסים טובים עם השכנים. למעשה אלו דיירים שהם בעצם שכנים שלהם והם לא מעוניינים לריב איתם. לכן, הם צרכים להמשיך לחיות איתם בשלום ולפגוש אותם ואת משפחתם יומיום בבניין.

ויגרופ חברה לניהול ואחזקת מבנים מציעה שירותי ניהול ועד בית משני סוגים עיקריים: ניהול מלא במקום הדיירים או באופן חלקי.  באופן מלא, החברה תיקח על עצמה את מרבית המשימות בבניין וכך תפתור את ועד הבית מהנושאים המרכזיים שגורמים לו לכאב ראש. 

מעקב שוטף אחר פעולת חברת הניהול והאחזקה בבניין על כל תפקידיה, עבודה מול ספקים ובעלי מקצוע, מעקב צמוד אחר חשבונות לתשלום ועוד. וגם, חשבון ועד הבית בבנק וביצוע תשלומים בהתאם, ומעורבות שוטפת בחיי הבניין ומעקב אחר התלונות ובעיות של דיירים בהתאם לחשיבותם. אלו חלק מהדברים בהם אנו מטפלים. 

חשיבות ניהול ועד בית

ניהול ועד בית חייב להתבצע בצורה אחראית ומקצועית, בשקיפות מלאה ועם נכונות לביקורת ועם הנשמה. על החברה לניהול להקפיד על החוק והכללים הנהוגים. היות והדבר נוגע במגוון נושאים עקרוניים כגון: ניהול כספים ציבוריים, טיפול משמעתי בסרבני תשלום ודיירים שעוברים על נהלי הבניין, על החברה לניהול להיות מקצועית ובעלת ניסיון בניהול בניין.

לצערנו אנו נתקלים בבניינים בהם חברי ועד הבית מתחלפים בתדירות גבוהה. למעשה, כך נוצר חוסר עקביות בטיפול בענייני הבניין ופגיעה בעקומת הלמידה של חברי הועד. שינויים פרסונאליים אלו גורמים לפגיעה ברציפות ובמקצועיות עבודת ועד הבית. כאשר מדובר בנושאים המהותיים שלוקח זמן רב ללמוד ולהבין הדבר פוגע אף יותר. למשל, אחזקת מערכות ותשתיות הבניין וניהול קשרי עבודה עם ספקי מערכות עיקריות.

יתרה מזאת, חוסר העקביות בביצוע התפקיד מייצר שינויים במדיניות והתנהלות הבניין. הדבר עלול לגרום לפגיעה ממשית באחזקת הבניין ובזבוז כספי ועד הבית.

ויגרופ - אתם בידיים טובות

בבניינים בהם ועד הבית מעוניין להוריד פרופיל ולהקטין למינימום את ההתעסקות מומלץ לפנות לחברת ניהול. חברה כזו יכולה לקחת אחריות מלאה או חלקית על ניהול ועד הבית בבניין. הרעיון להוסיף על תכולת הפעילות של חברת ניהול ואחזקת בניינים חלק או את כל האחריות והנושאים שבטיפול ועד הבית, במטרה להפוך אותה גם לחברת ניהול ועד בית. 

ויגרופ יכולה לבצע זאת עבורכם ולשמש בתור חברה חיצונית לניהול ועד בית. ברשותנו ניסיון רב ואנו יכולים לדאוג לאינטרסים של הבניין באופן אחראי, אמין ומקצועי. בנוסף, הכי חשוב, בשקיפות המלאה שנדרשת במקרה הזה לפי הפרקטיקה והתקנים הנהוגים והנדרשים.

ויגרופ היא חברה בעלת ניסיון רב בניהול בניינים חדשים וגם ותיקים. אתם מוזמנים לפנות אלינו על מנת שנתאים עבורכם שירות ניהול ועד בית מקצועי. ההצעה תתקבל על פי נתוני הבניין וכחלק מחבילת השירותים המתאימה לבניין שלכם, צרכי הדיירים.

חברת ניהול ועד בית

מה העלות לחברת ניהול לבניין?

ויגרופ חברה לניהול ועד הבית מתחייבת להכין לכם ללא עלות וללא כל התחייבות הצעת מחיר מסודרת לניהול בניין. לויגרופ יש מתודולוגיה סדורה להכנת הצעה ברורה, מפורטת ומקצועית המכילה חוזה המפרט את כל תכולת העבודה הנדרשת לביצוע בבניין, תוך מתן מענה לכל הצרכים שלכם. 

השלב הראשון להכנת ההצעה הוא פגישה וסיור בשטח להכרת הבניין ולהבנת צרכיו. נציג החברה יגיע וימפה את הדרישות של ועד הבית על מנת להכין הצעה בהתאם. מדובר על סיור קצר בבניין וקבלת הנחיות מנציג הועד. ישנה חשיבות לקבל את כל המידע והפרטים המדויקים על מצב הבניין, המערכות והתשתיות בו.

איזה ליקויים קיימים ונמצאים בטיפול? איזה תקלות חוזרות על עצמן? מה סוג הבעיות הדחופות איתם התמודדתם? בנוסף, חשוב לנו להבין את הצרכים והדגשים שלכם בהיבט הניקיון והגינון. חשיבות ההיבט והניקיון הינם חשובים על מנת לשפר את חזות הבנין לשביעות רצונכם. ככל שמעוניינים שחברת הניהול תיקח אחריות מלאה, ישנה חשיבות לקבל פרטים הדויקים על ההתנהלות בבניין. פרטים כמו ההיסטוריה של ניהול הבניין על ידי ועד הבית, ואולי הכי חשוב היחסים והאתגרים בניהול הבניין בכל הקשור ליחסים עם הדיירים ובעלי הנכסים. 

המידע שיתקבל בסיור יפורט אחר כך בדו"ח סקר של הבניין שיצורף להצעת המחיר המסודרת והמפורטת שתקבלו. חלק מתכולת הדו"ח תכלול גם המלצות לאופן הטיפול בנושאים שעלו בסיור. וכמובן, תוך מתן דגש על הנושאים הדחופים אל מול החשובים על מנת לא לפספס גם אותם. 

בהתאם לנושאים יוגדרו סדרי עדיפויות לטיפול בטווח הקצר, הבינוני והארוך. כמובן שכל מה שקשור לנושאים שוטפים יוכנס לתוכנית הניהול, הניקיון והאחזקה של הבניין. זאת לצד הנושאים האחרים בעלי אופי של פרויקטים עם מועד סיום מתוכנן מראש.

תפקיד ועד הבית במצב שיש חברת ניהול ועד בית

על פי חוק המקרקעין, בעלי הדירות מחוייבים למנות נציגות ועד בית לבניין. מה זה אומר? הנציגות תשמש כמורשה מטעם כל בעלי הדירות בכל ענין הנוגע להחזקתו התקינה ולניהולו של הבית המשותף. וועד הבית זכאי בעניינים אלה להתקשר בחוזים ולהיות צד בכל הליך משפטי ובכל משא ומתן אחר בשם כל בעלי הדירות. החוק גם מכיר בכך שלא תמיד נציגות הדיירים יכולה לנהל ולדאוג לתחזוקת הבניין בכוחות עצמה. לכן, היא רשאית למנות מתחזק מטעמה לעשות זאת.

חברת לניהול ועד הבית היא בעצם המתחזק המופיע בחוק. היא לוקחת על עצמה חלק או את כל הסמכויות והאחריות שנמצאים בידי נציגות ועד הבית. אך כאן המקום להדגיש שלא מומלץ להקטין ראש בניהול ובקרה על הנעשה על ידי חברה זו. ועד הבית נדרש להיות עם היד על הדופק בכל הנעשה על ידי חברת הניהול. עליה לודא עמידתה בהתחייבויותיה לשביעות רצון הדיירים.

שאלות ותשובות נפוצות

ניהול ועד בית על ידי חברת ניהול מקצועית, הינו הכרחי במצבים בהם ועד הבית של הבניין אינו יכול לנהל לבדו את ההוצאות הכלכליות, ההתעסקות עם ספקים, תחזוקת המתקנים וניקיון הבניין. חושבים שאתם לא יכולים להתמודד לבדכם עם ניהול הבניין? בשביל זה אנחנו כאן. ויגרופ עושים סדר בבלאגן.

לבנות חוזה מול חברת ניהול ועד בית בו מפורטים כל התוכניות העתידניות והשוטפות של בניין הינו דבר מעולה. במידה ואתם רוצים לנסות את החברה, מומלץ גם להתחיל בתקופת ניסיון בה אתם מתרשמים ממהמקצועיות. באתרינו ישנו מדריך חינם להורדה בו יש טיפים כיצד להיערך להתנהלות מול חברת ניהול. 

עלות הניהול תלויה בהרבה גורמים שבלי לבדוק לעומק את הבניין ולסגור על שירותים בהם דיירי הבניין מעוניינים, לא יהיה ניתן לדעת עלויות. איך מתקמדים? שלב ראשון הוא להכיר את הבניין וצורכי הדיירים. בויגרופ אנו עובדים מסודר לפי מתולוגיה בה אנו בודקים את הלקויות, מבררים עם הלקוח את הצרכים, מבררים מהן הבעיות והאתגרים שיש לבניין. לאחר מכן, אנו מתחייבים להכין הצעת מחיר מסודרת ללא עלות וללא כל התחייבות.

לקוחות מספרים

קבלו מדריך במתנה לועדי בתים לניהול הבניין בראש שקט

דילוג לתוכן