חברת אחזקת מבנים

תוכן עניינים

חברות אחזקת מבנים בישראל

בישראל פועלות כיום חברות אחזקת מבנים רבות. אך, בשל העדר רגולציה והנחיות מחייבות בתחום ישנה מורכבות להשוות ביניהן ולהבין מי באמת נותנת את התכולה הנדרשת, תוך כדי פיקוח על כך לאורך זמן. 

מדובר על אתגר העומד בפני ועד הבית אשר שנדרש להיות מעורב ולהשגיח על פעולות חברת הניהול ואחזקת המבנה ככל שניתן. ישנן לצערנו חברות ניהול שעוסקות בתחום ללא תשתית מקצועית של ידע בתחום האחזקה ולכן אינן שמות דגש על ביצוע כל סוגי פעולות אחזקת מבנים הנדרשות.

חברת אחזקת מבנים ויגרופ

חברת אחזקת מבנים? אמרתם ויגרופ

כחלק מהחזון של ויגרופ והשתייכותה לתחום חברות אחזקת מבנים אנו דוגלים במקצועיות ושקיפות. לכן, טרחנו לפרט לשימושכם הסברים מקצועיים ומידע רב מניסיוננו כיצד נדרשות לפעול חברות אחזקת מבנים על מנת לבצע את תפקידן כנדרש. 

בחלק זה אנו נרחיב ונסביר לגבי תקן 1525 הנוגע למדיניות אחזקת מבנים, התקן כיום עדין לא מחייב. אך, הוא מהווה מסגרת הנחיות מקצועית וחשובה להבנת כלל המערכות המותקנות בבניינים מודרניים, מבחינת המורכבות והאינטגרציה ביניהן. 

תקן 1525 הינו תקן מפורט מאוד המצביע בין השאר על התקנים המחייבים כיום כל חברת אחזקת מבנים. יש בו התייחסות לכלל המערכות המותקנות בבניינים: מערכות אלקטרומכניות, מערכות מים, מערכות כיבוי אש ומערכות חשמליות. התקנים הקיימים מפרטים באופן תקופתי מה חובה לבדוק באופן שוטף ואיזו אחזקה מונעת ובדיקות נדרש לבצע במטרה לשמור על אורך החיים של המערכות. זאת על מנת להבטיח את כשירותן ולהקטין הוצאות מיותרות על תקלות בעתיד.

מדיניות אחזקת מבנים – תקן 1525

אין כיום תקן מחייב המגדיר את רמת התחזוקה והטיפולים הנדרשים בבניינים, תקן שעל חברות אחזקת מבנים לעמוד בו. דבר זה גורר בעיה קשה יותר במגדלי מגורים בשל מורכבות המערכות בהן. מכיוון שאין תקן מחייב אז גם אין פיקוח מוסדר לעניין. לכן, ועדי הבתים מנסים לעשות פיקוח עצמאי כמיטב יכולתם וסומכים יתר על המידה על חברות ניהול ואחזקת מבנים שיפעלו בצורה מקצועית למענם.

מכון התקנים הישראלי פרסם תקן 1525 לניהול תחזוקת בניינים. אך, תקן זה אינו רשמי משכך אין לו תוקף מחייב. התקן קובע להלן: "פעולות התחזוקה בכל בניין, ובבניין מגורים בפרט, מיועדות לשמור על תפקודו התקין, על חזותו ועל ערכו הכלכלי, וכמו כן על הבטיחות, הביטחון, הבריאות ואיכות החיים של המשתמשים בבניין, כן מיועדות פעולות התחזוקה לשמור על זמינות מערכות השירות לצורך שימוש רגיל בהן"

בתקן יש הגדרה במפורש איזה פעולות יש לבצע במסגרת אחזקת מבנים תקינה, מי הוא הגורם המקצועי האחראי על טיפול או בדיקת כל אחת מהמערכות אשר פועלות ונותנות שירות בבניין, מה התדירות או התקופה הנדרשת לצורך ביצוע הטיפול או הבדיקה הנ"ל, מה אופן הטיפול בליקויים. התקן מפנה לתקן אחר ספציפי במידה וקיים. הוא מנחה לפעול על פיו ולכן אינו מחליף תקנים מחייבים הקיימים בתחום זה.

תקן 1525 כמעט ואינו מוכר בענף ולכן כמעט לא נעשה בו שימוש. חברות אחזקת מבנים המבצעות פעולות תחזוקה סדירות נוהגות לעבוד על פי מדיניות פנימית, הנחיות יצרן או דרישות הנובעות מתקנים אחרים המתייחסים ספציפיות לאחזקת מבנים. התקן מתייחס למערכות השירות השונות הקיימות בבניין.

אך, התקן אינו מציג תמונה רחבה יותר של הנחיות כלליות בהיבטים של אחזקת מבנים כגון: הכנת תכניות אחזקה לטווח ארוך, התייחסות למערכות ניהול ואחזקה ממוחשבות ומודרניות, ניהול סיכונים בתחום זה והיבטים אחרים הנוגעים לתחזוקתיות של הבניין. כלומר, התייחסות לקלות והפשטות באחזקת המבנה מבחינת היבט תכנונו והיבט ניהולו. 

תחזוקתיות בתכנון הבניין נוגעת למשל באפשרות לתקן ולהחליף חלקים ומערכות בבניין בצורה נוחה ויעילה, לתכנון בצורה התומכת בקלות אחזקת מבנים בעתיד ו/או לביצוע התאמות ושינויים עתידיים. תחזוקתיות בנוגע לניהול הבניין מתייחסת למניעה מראש של כשלים אפשריים, למקסום אורך החיים של המערכות השונות ולהגדלת יעילותן, אמינותן ובטיחותן. 

מחפשים חברה לאחזקת מבנים? מעוניינים לקבל הצעת מחיר ופרטים נוספים ללא עלות? צרו קשר ונשמח לסייע

לקוחות מספרים

קבלו מדריך במתנה לועדי בתים לניהול הבניין בראש שקט

דילוג לתוכן